Connect with us

Hi, what are you looking for?

Sande KennedySande Kennedy

General News

List of popular news websites and news channels in the world

Following is a list of most popular news websites in the world. Most of the websites listed below are online version of printed newspapers; however online-only papers, news audio and news video websites, and news magazines also listed in the page.

List of popular news websites

Following is a list of most popular news websites in the world. Most of the websites listed below are online version of printed newspapers; however online-only papers, news audio and news video websites, and news magazines also listed in the page.

List of popular news channels

Other news channels aimed specifically at international audience

  • China: CNC World
  • Georgia: PIK was a Caucasus-focused news channel broadcasting in Russian in 2010-2012.
  • Japan: NHK World-Japan (English).
  • Lebanon: Al Mayadeen is an Arabic channel associated with Syria’s president Bashar al-AssadAl-Manar is a Hezbollah-affiliated Arabic news channel. Al Jadeed also brands itself as a pan-Arab channel.
  • South Korea: Arirang (English).
  • Poland: Belsat TV is a Belarus-oriented satellite channel run by Polish state-owned Telewizja Polska.
  • Saudi Arabia: Al Arabiya is a Saudi-owned UAE-based pan-Arab television news channel.
  • Ukraine: Jewish News One (2011-2014) was a privately owned Ukrainian news channel aimed at international Jewish audience, broadcasting in English and Russian. After the start of the war in Donbas the channel was rebranded as Ukraine Today with exclusively English programming. It ceased operations in 2017. Government-managed UATV started test broadcasts in October 2015; as of 2017 it produced news bulletins in English, Arabic, Russian, Crimean Tatar and Ukrainian. Non-profit Hromadske.TV runs its English programs as Hromadske International.
  • US: Voice of America offers TV programming in numerous languages available online and aired as blocks by foreign networks. CurrentTime TV is a joint effort by VOA and Radio Free Europe/Radio Liberty to produce a 24/7 TV service in Russian. Alhurra is an Arabic-language state-funded satellite TV news channel. TV Martí is another American governmental TV service, broadcasting for Cuba in Spanish. Bloomberg Television is a privately owned international business news channel. Its Indonesian version Bloomberg TV Indonesia was functioning in 2013-2015.
  • Pan-African: Africa 24Presse AfricaineAfricable (French), A24 news channelArise NewsAfrica Independent TelevisionTVC News (English).
  • RTVI is a channel oriented at Russian-speaking audiences worldwide, but unavailable in Russia.
  • NTDTV is an international channel affiliated with Falun Gong new religious movement.

News/generalist channels aimed at citizens and relevant language audiences abroad

See also: List of international broadcasters

Most of these are spin-offs of domestic channels, rearranged and refurbished for international broadcasting. All in respective national languages.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

You May Also Like

General News

Alleged NYS fraudster Senator Murkomen is burning the midnight oil to fool Kenyans that he is humble and in touch with hoi polloi even...

Uncategorized

There’s immorality everywhere you look in Kenya these days. Because of bribes paid out to Communication Authority of Kenya (CAK) board members and senior...

Uncategorized

Registered Voters RAILA FINAL TALLY UHURU FINAL TALLY Baringo County 232,258                       33,875                         160,782 Bomet County 322,012                       35,461                         225,900 Bungoma County...

Uncategorized

Yes, some of you may call it stupidity. Clearly, the society we are currently living in seems to be crossing the lines. From Son playing...

Copyright © 2022 SandeKennedy.