This is a list of newspapers in Hong Kong. Hong Kong is home to many of Asia’s biggest English and Chinese language newspapers. The territory has one of the world’s largest press industries and is a major centre for print journalism. An extensive list of Hong Kong newspapers including Oriental Daily News, Ming Pao, Sing Tao, Apple Daily, Hong Kong Economic Times and South China Morning Post.

Beijing leftist

The Liaison Office of the Central People’s Government indirectly owns or controls these as well as new media site Orange News (橙新聞).[3][4]

Pro-Beijing leftist







Online only

These are newer competitors mostly operated online and through Facebook.

Independent Journalist

Independent Journalists operate on Facebook emerge, which breakfree from firm, since 2019 for the fear of editorial infiltration and censorship.

Free tabloids

Free district posts

English-language newspapers

From 10 September 2007, The Standard switched to free, advertising-supported distribution. The South China Morning Post [8] announced on 11 December 2015 that the Alibaba Group would acquire the South China Morning Post from Malaysian tycoon Robert Kuok, who had owned it since 1993. As of 5 April 2016, the South China Morning Post’s online content became free to read.[9]

Hong Kong is also the base of regional editions of foreign English-language newspapers. The Wall Street Journal Asia is published in Hong Kong. The Asian editions of the International New York Times and Financial Times are also published in the city.

Other language newspapers

  • Allthathongkong, online magazine, since Feb. 2013 올댓홍콩 (Korean) [10]
  • Hong Kong Post (香港ポスト) (Japanese)
  • Wednesday Journal, newspaper, published weekly since 15 Feb. 1995 홍콩수요저널 (Korean) [11]