The following is a list of newspapers in Singapore. A list of Singapore newspapers and news sites for information on business, sports, jobs, education, lifestyles, travel, and real estate.

English language

Chinese language

In circulation

There are a total of eighteen newspapers in active circulation today,[when?] of which three are distributed for free. Some of these also carry supplementary tabloid pull-outs sold together with the main spreadsheet, such as Digital LifeMind Your Body, and Urban, which are distributed together with The Straits Times.

NewspaperLanguageFormat
Berita HarianMalaygeneral daily broadsheet
Berita Minggu (Sundays only)Malaygeneral weekly broadsheet
zbCOMMA (早报逗号)Chineseweekly tabloid
Lianhe Wanbao (联合晚报)Chinesegeneral daily broadsheet
Lianhe Zaobao (联合早报)Chinesegeneral daily broadsheet
Good PaperEnglish“Social Causes” online,[3] free quarterly print and e-copy tabloid
Shin Min Daily News (新明日报)Chinesegeneral daily broadsheet
Tamil Murasu (தமிழ் முரசு)Tamilgeneral daily broadsheet
tabla!Englishgeneral free weekly tabloid
Business TimesEnglishfinancial daily broadsheet
The New PaperEnglishgeneral daily tabloid
The Straits TimesEnglishgeneral daily broadsheet
Thumbs Up (大拇指)Chinesegeneral weekly tabloid
TodayEnglishfree daily compact newspaper
WEEKENDER[4]Englishlifestyle free home delivered weekly broadsheet
TGIF PapersEnglishgeneral free weekly tabloid
Pravasi Express[5]English and Malayalamgeneral fortnightly tabloid
The Life News[6]EnglishNational Fortnightly (digital) and facsimile of Parent edition The Life News, Australia National Edition and The Life News Ltd UK. tabloid

Defunct papers

The Singapore Tiger Standard, an English morning daily accused as “anti-Merdeka” by S. Rajaratnam,[7] closed in 1959 after the People’s Action Party came to power.[8]

In 1971, the government crackdown on newspapers perceived to be under foreign influence or with subversive tendencies saw the closing of The Eastern Sun and The Singapore Herald.[9] Editorial executives of Nanyang Siang Pau, which was accused of propagating Chinese ethnic chauvinism, had been ordered detained without trial for a period of at least two years, and publication of the Chinese daily was briefly halted.